31 December 2010

Penutup tirai 2010

Sorong papan tarik papan,
Lagi senang xyah sorong xyah tarik,
Sebab takut ada lipan,
Yang jadikan cerita x menarik.

Pantun di atas merupakan pantun yg sgt hebat yg penah aku cipta. Susah nk dikhabarkan betapa hebatnya pantun di atas. =)

Aku sangat pasti malam ni mmg ramai si blogger2 m'update blog dorang b4 tahun 2011 ketuk pintu. Ramai yg cite psl aktiviti2 & pengalaman sepanjang tahun 2010. So entry kali ni saje aku wat sbb ikut2 orang yg wat entry sblm 2011. Bagi aku yg paling penting, benda da lps jgn nak ungkit2. Yang mana elok, kekalkan. Pastu yg mana x elok kita jgn wat lagi. Jadikan pengajaran & pengalaman yg b'makna. Pengalaman mengajar erti sebuah kehidupan (edisi ayat puitis sblm 2011). 

Nak tulis ape lg ye kat cni? Sebab ada gak wat entry tahun 2010 ni. Tak payah la kot nk ulang byk kali. Gi umrah, wat master, grad. Sume tu antara bende2 yg terjadi 2010. Akhir entry, izinkan saya berpantun sekali lagi.

Cik Bedah berjalan-jalan,
Terlanggar batu terus bersila,
2010 nak abes da pelan-pelan,
Sebab tau 2011 nak lalalala.

Salam perantauan dari saya.

No comments:

Post a Comment